چای دو رنگ یکی از چای های ایرانی و مجبوب ترین ها در مجالس به خصوص مراسم خواستگاری می باشد که زیباترین نوشیدنی به حساب می آید. این چای بعد از گذشت سالیان هنوز هم دارای محبوبیت است. طرز تهیه این چای به خاطر تضادی که در رنگ برای شما ایجاد می کند بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. چای دو رنگ قدمتی تقریبا معادل با خود چای در کشور دارد یعمی همان زمان که چای توسط کاشف السطنه وارد کشور ما شد در بین مردم گیلان محبوب شود. این چای این چای بیشتر از آن که بخواهد وجه مصرفی و نوشیدنی داشته باشد در بین مردم ایران به عنوان نماد و سمبلی برای میزان هنر و ظرافت دختران و زنان اصیل ایرانی به حساب می آمد. چای دو رنگ یکی از نوشیدنی های اصلی مراسم ازدواج به حساب می آمد که بر خلاف آنچه بیشتر در مورد این چای مطرح می شود، توسط خانواده داماد آماده و تهیه می شود. عروس و داماد اولین کسانی می باشند که در مراسم ازدواج از این چای می نوشند و در سینی چایی که برای آنها آورده می شوند طبق رسوم پولی را به عنوان هدیه قرار می دهند. مردم گیلان بر این عقیده اند که با سرو چای دو رنگ در عروسی، زندگی عروس و داماد مثل چای، سبز و به شیرینی چای دو رنگ، شاد و شیرین می شود. امروز در آشمزی طرز تهیه چای دو رنگ را به 2 روش به شما یاد خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه چای دو رنگ

آب2 پیمانه
چای1 ق غذا خوری
نباتبه مقدار لازم
شکربه مقدار لازم

طرز تهیه چای دو رنگ مجلسی

مرحله اول: آماده سازی چای

ابتدا باید چای را تهیه کنید برای این کار آب را جوش بیاورید و بعد چای را بشورید و داخل قوری بریزید وآب جوش بریزید و روی کتری قرار دهید و برای 20 دقیقه صبر کنید تا چای رنگ بگیرد.

مرحله دوم: تهیه چای دو رنگ با نبات

حالا نصف آب جوش داخل لیوان بریزید و نبات اضافه کنید و هم بزنید تا جایی که آب اشباع شود و دیگر نتواند نبات را در خود حل کند و بعد چای را باید با از گوشه لیوان خیلی آرام بریزید تا چای دو رنگ شکل بگیرد.

مرحله سوم: چای دو رنگ با شکر

برای تهیه چای دو رنگ با شکر باید کم کم شکر اضافه کنید تا جای که آب اشباع شود و بعد چای را بریزید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه چای دو رنگ مجلسی با 2 روش

  1. مقدار شکر یا قند باید اندازه ای باشد که آب جوش کاملا اشباع شود و وقتی حبه قند یا شکر یا نبات دیگر حل نشود.
  2. باید چای را قطره قطره بریزید تا حالت دو فاز شکل بگیرد.
  3. اصلا نباید یک باره بریزید.

2.2/5 - (5 امتیاز)

دسته بندی شده در: