املت قهوه خانه ای یکی از روش های تهیه یک املت خوشمزه برای صبحانه می باشد که این بار قرار است بدون گوجه فرنگی و با رب این املت را تهیه کنید و به همراه نان تازه برای صبحانه یا عصرانه میل کنید. املت ها انواع و اقسام بسیار مختلفی در دنیا دارند که بیشتر در وعده صبحانه سرو می شود و شما می توانید به دلخواه از پنیر پیتزا و پیاز در این املت ها استفاده کنید. املت با رب یا همان املت قهوه خانه ای در شهر های مختلف ایران بخصوص در چای خانه های ابداع و معرفی شد که امروزه در بیشتر منو کافه ها و صبحانه سرا ها می توانید این غذا را میل کنید ولی شما می توانید با چند فوت و فن ساده آن را در خانه تهیه کنید و از طعم بی نظیر یک املت ایرانی در کنار نان تازه و چای ایرانی لذت ببرید. امروز در آشمزی طرز تهیه املت قهوه خونه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه املت قهوه خونه ای

پیاز1 عدد
رب گوجه2 ق غذا خوری
تخم مرغ2 عدد
زردچوبه و فلفل و نمکبه میزان لازم
روغنبه مقدار لازم

طرز تهیه املت قهوه خانه ای

مرحله اول: آماده کردن مواد لازم

پیاز را پوست کنده و با یک رنده آن را رنده کنید. در ابتدا یک تابه را روی گاز گذاشته و کمی روغن در آن بریزید و صبر کنید تا کمی داغ شود سپس پیاز های رنده شده را اضافه کنید و تفت دهید تا کمی سرخ شود.

مرحله دوم: اضافه کردن رب و تخم مرغ

بعد از سرخ شدن پیاز ها رب را به آن اضافه کرده و هم بزنید و در ادامه ادویه های گفته شده و نمک را اضافه کنید و خوب هم بزنید. تخم مرغ ها را شکسته و به تابه اضافه کنید. اول سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا پخش شود و وقتی کمی سفت شد زرده را نیز پخش کنید. املت قهوه خونه ای شما آماده است و می توانید آن را با نان تازه میل کنید.

فوت و فن های طرز تهیه املت قهوه خونه ای

  1. برای این که املت سبک و پفکی شود می توانید سفیده تخم مرغ جداگانه هم بزنید (یا تمام تخم‌مرغ هم‌زده شده) بعد به مواد اضافه کنید.
  2. این املت را می توانید با گوجه نیز تهیه کنید برای این کار ابتد گوجه ها را شسته و رنده کنید تا پوره گوجه بدست آید سپس به جای رب آن را اضافه کنید.
  3. امکان اضافه کردن سوسیس نیز به این املت وجود دارد اما از اصل قهوه خانه ای بودن آن کم می شود.
3/5 - (2 امتیاز)

دسته بندی شده در: