پلو مکزیکی یه غذای خوشمزه و پر طرفدار است که کاملا گیاهی و اصالتا مربوط به کشور مکزیک می باشد و شباهت زیادی به استانبولی پلوی خودمان دارد. پلو مکزیکی را در بعضی نقاط با افزودن کمی مرغ یا میگو هم طبخ می کنند پلو مکزیکی به دلیل داشتن انواع سبزیجات منبع غنی از فیبر می باشد و همچنین غذای مناسبی برای گیاه خواران است. در مکزیک این برنج را پر ادویه و بسیار تند طبخ می کنند. امروز قصد داریم تا طرز تهیه پلو مکزیکی را به شما آموزش دهیم پس با آشمزی همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه پلو مکزیکی

برنج2 پیمانه
گوجه فرنگی پوره شده400 گرم
سیر2 حبه
عصاره سبزیجات1 عدد
پیاز نگینی شده1 عدد
نخود فرنگی100 گرم
ذرت100 گرم
آب جوشیدهبه میزان لازم
روغن زیتونبه میزان لازم
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبهبه میزان لازم

دستور پخت پلو مکزیکی

مرحله اول: آماده سازی سبزیجات

ابتدا باید نخود و ذرت را بپزیم ولی برای اینکه مواد غذایی و مزه آن کم نشود بهتر است که بخار پز شود. پیاز را به صورت نگینی خورد کرده و سیر را هم رنده می کنیم. گوجه ها را باید پوست کنده و رنده یا با گوشکوب برقی پوره کنیم. برنج را پیمانه کرده پاک می کنیم و می شوییم و برای یک ساعت با نمک خیس می کنیم.

مرحله دوم: آماد سازی سس غذا

حالا داخل ظرف مناسبی مقداری روغن زیتون ریخته و پیاز و سیر را تا مرحله طلایی شدن تفت می دهیم. حالا عصاره سبزیجات، فلفل و زردچوبه را افزوده و به همراه پوره گوجه فرنگی کاملا تفت می دهیم تا سس خوشرنگی به وجود آید و در نهایت ذرت و نخود را هم به سس می افزاییم.

مرحله سوم: دم گذاشتن برنج

حالا برنج خیس خورده را به سس در حال جوش افزوده و تا جایی آب جوشیده می افزاییم تا یک سانتی متر روی سطح برنج را بپوشاند آب برنج که تبخیر شد کمی روغن زیتون روی آن ریخته و دمکنی روی برنج قرار می دهیم و منتظر می مانیم تا حدود 45 دقیقه دم بکشد. حالا برنج مکزیکی ما آماده است در ظرف مناسب ریخته و در کنار ماست یا ترشی فصل میل نمایید.

نکات مهم و فوت و فن های پلو مکزیکی

  1. در هنگام افزودن برنج به سس غذا آب برنج خیس خورده را خالی کنید.
  2. می توانید کمی پودر زیره به غذا بیفزایید که غذا را بسیار خوشمزه می کند.
  3. در این برنج لوبیا قرمز پخته شده را می توانید جایگزین نخود کنید.
  4. میزان تندی این غذا را بنا به ذائقه تان تنظیم کنید.
  5. می توانید از کمی مرغ پخته و ریش شده برای تزیین استفاده کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دسته بندی شده در: