شوید پلو یک غذای جنوبی می باشد که با ماهی طبخ می شود، شوید بدلیل خاصیتی همچون لاغری، کمک به درمان یبوست، کمک به هضم غذا، از ایجاد گاز اضافی و نفخ جلوگیری می کند و بسیار مفید است. امروز ما شوید پلو با تن ماهی را به شما آموزش می دهیم یک غذای فوق العاده سریع و خوشمزه برای روز هایی که عجله دارید و فرصت کافی برای تهیه غذا ندارید. می توان هم از شوید تازه و یا شوید خشک برای این پلو خوشمزه استفاده کرد. قبلا در آشمزی سبزی پلو با تن ماهی را به شما یاد دادیم و امروز در آشمزی یک شوید پلو با تن ماهی خوشمزه را با هم یاد می گیریم.

مواد لازم برای تهیه شوید پلو با تن ماهی

برنج3 پیمانه
شوید1/2 پیمانه
تن ماهی1 قوطی
پیاز2 عدد
گوجه فرنگی3 عدد
سیر رنده شده1 ق مربا خوری
نمک و فلفل سیاه و قرمز، تخم گشنیزبه مقدار لازم

طرز تهیه و پخت شوید پلو با تن ماهی

مرحله اول ( آماده سازی مواد شوید پلو )

ابتدا پیاز را نگینی خرد کرده و مقداری که تفت خورد و سبک شد سیر را به همراه ادویه ها اضافه می کنیم و هم می زنیم سپس گوجه فرنگی ها را از قبل با رنده و یا دستگاه غذاساز پوره می کنیم و به پیازمون اضافه کرده و درب تابه را بمدت 20 دقیقه می گذاریم تا آب گوجه فرنگی کشیده شود و سس غلیظ شود. سپس تن ماهی را اضافه کرده و تفت می دهیم در آخر شوید را افزوده و از روی حرارت بر میداریم.

مرحله دوم ( پخت شوید پلو )

برنج را با مقداری نمک از چند ساعت قبل خیس کرده و روی حرارت می گذاریم سپس آبکش کرده و سیب زمینی را ورقه کرده و داخل قابلمه روغن ریخته و سیب زمینی ها را کف قابلمه می چینیم سپس یک لایه برنج ریخته و یک لایه از مواد شوید پلو، همین طور ادامه می دهیم تا برنج مواد تمام شود سپس درب قابلمه را گذاشته و برنج را دم می گذاریم در آخر پخت روی برنج روغن یا کره ریخته و در ظرف سرو کشیده.

نوش جان

نکات و فوت و فن های شوید پلو با تن ماهی

  • نگران سردی غذا نباشید مخلوط سیر با ادویه ها سردی غذا را از بین می برد.
  • پودر تخم گشنیر نداشتید ادویه پلویی را جایگزین کنید.
  • میزان شوید به سلیقه خود شما بستگی دارد می توان بیشتر از مقدار گفته شده در دستور استفاده کرد.
  • تن ماهی خودش نمک دارد پس حواستون به مقدار نمکی که اضافه می کنید باشد.
  • می توان رب گوجه را جایگزین گوجه فرنگی کرد.
5/5 - (3 امتیاز)

دسته بندی شده در: