خورش بادمجان بدون گوشت یکی از روش های بسیار ساده برای تهیه این خورشت بسیار جذاب و پر طرفدار است که شما می توانید در خانه تهیه کنید. این خورش به سادگی تهیه می شود و شما می توانید به همراه نان تازه سرو کنید و یا می توانید به همراه کته زعفرانی و سالاد میل کنید. بهتر است از بادمجان های قلمی و تازه استفاده کنید. امروز در آشمزی طرز تهیه خورش بادمجان بدون گوشت و مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

طرز تهیه خورش بادمجان بدون گوشت و مرغ

بادمجان3 عدد
پیار1 عدد
سیر2
گوجه فرنگی2 عدد
رب1 ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه خورش بادمجان بدون گوشت و مرغ

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

ابتدا باید بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای برش بزنید و برای نیم ساعت داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید تا تلخی بادمجان گرفته شود. سپس آبکشی کنید و خشک کنید.

مرحله دوم: سرخ کردن بادمجان

بادمجان ها را به همراه روغن سرخ کنید. می توانید برای جذب روغن کمتر کمی ماست به بادمجان ها بزنید و سرخ کنید. گوجه ها را به صورت حلقه ای برش بزنید و سرخ کنید.

مرحله سوم: تفت دادن پیاز و سیر

در ادامه یکی از پیاز ها را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید و به همراه کمی زردچوبه و فلفل سیاه تفت دهید تا سبک شود و بعد سیر پوست کنده و خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا عطر سیر بلند شود.

مرحله چهارم: تهیه خورش بادمجان

در ادامه باید رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود. سپس بادمجان های سرخ شده و گوجه را داخل سس قرار دهید و مقداری آب جوش روی مواد بریزید و برای 1 ساعت روی شعله کم قرار دهید تا جا افتاده شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خورش بادمجان و گوجه بدون گوشت و مرغ

  1. به دلخواه می توانید در انتها کمی آبلیموترش به سس اضافه کنید.
  2. این خورشت باید کاملا بدون آب باشد.
  3. می توانید سیر را حذف کنید و از کمی پودر سیر استفاده کنید.

4.2/5 - (20 امتیاز)

دسته بندی شده در: