دسر کدو حلوایی یکی از دسر های پاییزی و بسیار خوشمزه می باشد که شما می توانید همزمان در فصل پاییز و با رسیدن کدو حلوایی این دسر خوشمزه را تهیه کنید. شما می توانید بنا به شیرینی کدو حلوایی خود میزان شکر را در این دسر کم و زیاد کنید و اگر علاقه به دسر های شیرین دارید مقدار را بیشتر یا کمتر کنید. شما می توانید این دسر را به راحتی در خانه برای مهمانی ها به خصوص شب یلدا تهیه کنید. امروز در آشمزی طرز تهیه دسر کدو حلوایی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر کدو حلوایی

شیر2 پیمانه
آب1/4 پیمانه
پوره کدو حلوایی1 پیمانه
ژلاتین3 ق غذا خوری
شکر1/2 پیمانه
خامه100 گرم
پودر دارچین1/2 ق چای خوری

طرز تهیه دسر کدو حلوایی خوشمزه و قالبی با شیر و خامه

مرحله اول: پخت کدو حلوایی

ابتدا باید کدو حلوایی را پخته و پوره کنید برای این کار، کدو حلوایی را پوست بگیرید و خرد کنید به همراه کمی آب داخل قابلمه ریخته و بگذارید تا پخته و نرم شود و بعد با کمک گوشتکوب برقی میکس و پوره کنید.

مرحله دوم: بن ماری کردن ژلاتین

در ادامه آب را به همراه ژلاتین مخلوط کنید و هم بزنید و روی حرارت کتری بن ماری کنید و هم بزنید تا ژلاتین خوب حل شود. داخل مخلوط کن شیر و شکر و پوره کدو حلوایی و پودر دارچین و خامه و پودر ژلاتین را بریزید و مخلوط کن را روشن کنید و مواد را هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه دسر کدو حلوایی قالبی

در ادامه باید یک قالب را کمی چرب کنید و مواد دسر را داخل آن بریزید و برای 6 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا حسابی خودش را بگیرد و بعد دور تا دور قالب را با کمک دست جدا کنید و روی دیس مرطوب برگردانید و به دلخواه با شکلات چیپسی تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دسر کدو حلوایی خوشمزه و مجلسی

  1. می توانید دارچین را حذف کنید ولی ترکیب کدو حلوایی با دارچین فوق العاده می باشد.
  2. این دسر به دلیل داشتن خامه خیلی راحت از قالب جدا می شود.
  3. اگر میزان شیرینی کدو حلوایی کم بود کمی شکر را بیشتر کنید.
3.5/5 - (4 امتیاز)

دسته بندی شده در: