کوکو کنگر شاید اسم آن به گوشتان نخورده باشد ولی حتما خورش کنگر را میل کرده اید. کنگر گیاهی است خودرو با برگ‌های خاردار و ساقه‌های ضخیم شبیه به کرفس که از آن در پخت سوپ، خورش و حتی به‌صورت خام در سالاد استفاده می‌کنند. کنگر اولین بار در اتیوپی کشت شد و بعد در نقاط مختلف دنیا گسترش پیدا کرده‌است محل اصلی رویش این گیاه مدیترانه، ایران، جزایر قناری و آمریکای جنوبی است. این گیاه غنی از پتاسیم بوده، و از نظر انرژی غنی است. در تهیه این کوکو از کنگر و تخم مرغ استفاده می شود همینطور شما می توانید از قارچ نیز در آن استفاده کنید. امروز در آشمزی طرز تهیه کوکو کنگر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه کوکو کنگر

کنگر آب پز شده3 لیوان
قارچ1 و 1/2 لیوان
تخم مرغ3 عدد
آرد1 ق غذاخوری
تره یا پیازچهبه مقدار لازم
زرشکبه مقدار لازم
ادویهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکو کنگر

مرحله اول: آماده کردن مواد لازم

کنگر را تهیه و پاک کنید سپس به خوبی بشویید. با استفاده از چاقو یا کارد کنگر ها را ریز خرد کنید. کنگر ها را در مقداری آب ریخته و آب پز کنید بعد از آب پز شدن کنگر ها آب آن را با دست یا یک پارچه به خوبی بگیرید. قارچ را شسته و ریز خرد می کنیم و با کمی روغن تفت می دهیم.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد

در یک کاسه تخم مرغ ها را شکسته و هم بزنید سپس زرشک و تره و ادویه جات را اضافه کنید و خوب هم بزنید. قارچ و کنگر را به مواد کوکو اضافه کرده و در آخر آرد را نیز اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله سوم: پخت کوکو کنگر

در یک تابه کمی روغن سرخ کردنی ریخته و شعله را روشن می کنیم تا کمی تابه گرم شود و بعد از ریختن مواد، مواد به تابه نچسبد. مواد کوکو آماده شده را در تابه ریخته و صبر کنید تا طرف دیگر آن سرخ شود سپس کوکو را برگردانده تا طرف دیگر نیز سرخ شود. شما برای سرخ کردن می توانید به دو روش عمل کنید یکی به طریق بالا است که که گفته شد یا می توانید مواد را به اندازخه یک قاشق برداشته و مانند کتلت در کف تابه پهن کنید.

فوت و فن های طرز تهیه کوکو کنگر

  1. در تهیه این کوک می توانید از گردو آسیاب شده نیز استفاده کنید.
  2. زرشک و قارچ قابل حذف بود و در صورت دوست نداشتن می توانید آن ها را حذف کنید.
  3. ادویه های استفاده شده در کوکو شامل فلفل سیاه و زردچوبه می باشد.
  4. اگر کوکو شما شل بود مقدار بیشتری آرد به آن اضافه کنید تا متعادل شود.
3.5/5 - (2 امتیاز)

دسته بندی شده در: