نان جو رژیمی برای ورزشکاران حرفه ای و افرادی که به دنبال سلامتی و تناسب اندام هستند بسیار مناسب بوده و به دلیل وجود جو در ان باعث کم شدن اشتها و سیری می شود که برای افرادی که رژیم غذایی کاهش وزن دارند بسیار مناسب است. نان جو از زمان های خیلی قدیم نیز پخت می شد و مردم جو را آسیاب می کرده و به روش های مختلف از آن نان تهیه می کردند. جو از خواص زیادی مانند مفید برای پوست و قلب و… است. در واقع می توان گفت نان جو سالم ترین نانی است که شما می توانید تهیه کنید و برای صبحانه و همچنین عصرانه از آن استفاده کنید. برای تزیین نان جو می توانید از کنجد و جو پرک همچنین تخم سیاه نیز استفاده کنید.

مواد لازم برای طرز تهیه نان جو رژیمی

آرد گندم2 لیوان
آرد جو1 لیوان
شکر1 ق غذاخوری
آب1 لیوان
نمک1 ق چای خوری
مخمر یا خمیر مایه1 ق غذاخوری
سبوس گندم2 ق غذاخوری
روغن مایع3 ق غذاخوری
کنجد و جو پرکبه مقدار لازم

طرز تهیه نان جو رژیمی

مرحله اول: آماده کردن مواد لازم و ترکیب کردن آن ها

آرد گندم را الک کرده و در کاسه ای مناسب بریزید. آرد جو را نیز به آرد گندم اضافه کنید. سپس شکر و نمک را نیز اضافه کرده و هم بزنید تا مخلوط شوند. آب را ولرم کنید و به همراه شکر و خمیر مایه مخلوط کنید و هم بزنید و برای 10 دقیقه کنار قرار دهید تا عمل بیاید و کف کند و بعد به مواد آرد اضافه کرده و با دست ورز دهید تا خمیر به خوبی منسجم شود. روغن مایع را اضافه کرده و به مدت 15 دقیقه ورز بدهید تا خمیر نرم لطیف شود. خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید روی آن را پوشانده و به مدت نیم ساعت به آن استراحت دهید. چانه ها را داخل سینی فر قرار داده کمی با دست روی آن را پهن می کنیم و با کاردک روی آن را خط می ندازیم و روی آن را دوباره می پوشانیم و به مدت نیم ساعت دیگر استراحت دهید.

مرحله دوم: پخت نان جو رژیمی

فر را از قبل گرم کنید و یک ظرف را برداشته و در آن آب بریزید و در فر قرار دهید تا در فضای فر بخار ایجاد شود. روی خمیر ها را بنا به سلیقه خود مقداری جو پرک یا کنجد بپاشید. سینی فر را در فر قرار داده و دما را روی 180 درجه سانتی گراد به مدت 25 دقیقه قرار داده تا بپزد. وقتی نان کاملا پخته شد از فر درآورید تا خیلی خشک نشود.

فوت و فن های طرز تهیه نان جو رژیمی

  1. شکر و نمک قابل حذف است اما استفاده از آن ها طعم خاصی به نان جو می دهد و به خوبی آن را مزه دار می کند.
  2. آرد سفید و سبوس گندم نیز قابل حذف بوده ولی توجه داشته باشید که استفاده تنها از آرد جو آن را خیلی خشک می کند.
  3. می توانید خمیر را داخل قالب لوف قرار دهید.
3/5 - (4 امتیاز)

دسته بندی شده در: