شنیسل تهیه شده از یک لایه نازک شده از گوشت مرغ، ماهی، گوسفند، گاو است که در آرد سوخاری غلطانده و با پوشش آرد و ادویه فراوان در روغن سرخ می شود. شنیسل یکی از پرطرفدارترین فست فودها در کل دنیاست. شنیسل اغلب در کنار پوره سیب زمینی یا سبزیجات بخار پز سرو می شود و یک غذای کامل متشکل از نشاسته، پروتئین و سبزیجات است البته اصلا غذای رژیمی محسوب نمی شود. برای اینکه یک شنیسل ماهی خوشمزه و رستورانی را آموزش ببینید با آشمزی همراه باشید.

مواد اولیه مورد نیاز برای شنیسل ماهی:

ماهی بدون استخوان2 عدد
تخم مرغ1 عدد
آرد سوخاری200 گرم
آرد سفید100 گرم
زعفران دم شده1 قاشق غذا خوری
پودر پیاز1/2 قاشق چایخوری
پودر سیر1/2 قاشق چایخوری
نمک، فلفل، پودر پاپریکابه میزان لازم
روغن برای سرخ کردنبه میزان لازم

طرز تهیه شنیسل ماهی رستورانی در ماهیتابه:

مرحله اول مزه دار کردن ماهی ها:

ابتدا ماهی ها را داخل کاسه ای ریخته و زعفران، پودر سیر، پودر پیاز را روی ماهی ها ریخته و خوب مواد را به تمام نقاط ماهی بزنید و به مدت 1 ساعت در یخچال استراحت دهید.

مرحله دوم مواد آماده سازی مواد سوخاری:

ابتدا تخم مرغ را داخل کاسه مناسبی ریخته و نمک، فلفل، پودر پاپریکا را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کرده تا تخم مرغ از حالت لختگی خارج شود. حالا داخل دو بشقاب دیکر آرد سفید و آرد سوخاری را بریزید و آماده بگذارید.

مرحله سوم آغشته کردن ماهی به مواد سوخاری:

زمان مزه دار شدن ماهی ها که به اتمام رسید از یخچال خارج کرده و ماهی را به آرد سفید آغشته می کنیم و بعد داخل مواد تخم مرغ غلطانده و در نهایت داخل آرد سوخاری می زنیم و به مدت 15 دقیقه داخل یخچال قرار می دهیم.

مرحله چهارم پخت شنیسل ها:

داخل تابه مناسبی روغن ریخته و اجازه دهید که گرم شود سپس ماهی های آماده شده را به آرامی داخل روغن گذاشته و کاملا دو سمت شنیسل را سرخ می کنیم تا کاملا مغز پخت شود و بعد روی دستمال روغن گیر گذاشته تا روغن اضافی آن جذب دستمال شود. شنیسل ماهی خوشمزه آماده است نوش جان.

نکات و فوت و فن تهیه شنیسل ماهی:

  1. می توانید مرحله آرد سوخاری و تخم مرغ را دو بار تکرار کنید تا برشته و پفکی تر شود فقط توجه داشته باشید که زمان پخت هم کمی طولانی تر می شود.
  2. وقتی ماهی را آغشته به مواد سوخاری کردید در همان مرحله می توانید فریز کنید و یک غذای نیمه آماده تهیه کنید برای وقتی که زمان کافی برای تهیه غذا ندارید.
  3. با ماهی قزل آلا هم می توان این شنیسل خوشمزه را تهیه کرد. (به شرطی که استخوان ماهی را کاملا جدا کنید)
5/5 - (2 امتیاز)

دسته بندی شده در: