مارشمالو نام یکی از تنقلات بسیار پر طرفدار در کل دنیا می باشد که در مصر بر پایه شیره گل پنیرک تهیه می شد. اما در سده 19 میلادی توسط فرانسوی ها که سازنده شکلات های مختلف هستند به شکل امروزی تهیه شد. مارشمالو به روش های مختلفی سرو می شود. امروز قصد داریم تا این خوراکی جذاب و خوشمزه را به صورت خانگی به شما آموزش دهیم پس با آشمزی همراه باشید با آموزش طرز تهیه مارشمالو خانگی با پودر ژلاتین و نشاسته ذرت.

مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه مارشمالو خانگی:

شکر430 گرم
پودر ژلاتین20 گرم
وانیل5 گرم
پودر نشاسته ذرت30 گرم

طرز تهیه مارشمالو خانگی با پودر ژلاتین و نشاسته ذرت:

مرحله اول آماده سازی پودر لاتین:

ابتدا پودر ژلاتین را به یک لیوان سرخالی آب سرد می افزاییم و 30 دقیقه استراحت می دهیم. بعد از این زمان آن را روی حرارت غیر مستقیم قرار می دهیم تا ذرات ژلاتین داخل آب کاملا حل شود.

مرحله دوم حرارت دادن مواد:

حالا لیوان آب را داخل قابلمه ای ریخته و 400 گرم شکر و وانیل را هم داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا شکر ذوب شود. سپس ژلاتین ذوب شده را به آب و شکر افزوده و مدام با همزن دستی با برقی مواد را مخلوط می کنیم.

مرحله سوم مخلوط کردن مواد:

در این مرحله مواد را مدام مخلوط می کنیم تا مواد تقریبا 4 برابر میزان اولیه شود. حالا مارشمالو را داخل ظرف دلخواهی ریخته و روی آن را می پوشانیم و به مدت 6 ساعت داخل یخچال قرار می دهیم تا کاملا شکل بگیرد.

مرحله چهارم برش و سرو مارشمالو:

بعد از اتمام زمان استراحت مارشمالو را از داخل یخچال خارج کرده و به شکل دلخواه برش می دهیم. حالا شکر باقی مانده و پودر نشاسته را با هم مخلوط می کنیم و تکه های مارشمالو را داخل این پودر غلتانده و داخل ظرف زیبایی می چینیم و نوش جان.

نکات و فوت و فن تهیه مارشمالو خانگی:

  1. می توانید در حین مخلوط کردن با همزن از چند قطره رنگ خوراکی هم استفاده کنید و مارشمالو رنگی تهیه کنید.
  2. می توانید مارشمالو را داخل قالب های سیلیکونی طرح دار بریزید تا برای کودکان جذاب تر باشد.
  3. مارشمالوهای آماده شده را در ظرف درب دار و جای خنک نگهداری کنید.
3.7/5 - (3 امتیاز)

دسته بندی شده در: