برنج 4 رنگ یکی از روش های تهیه برنج مجلسی است که بسیار شیک و متنوع است. در تهیه این برنج یک قسمت از آن به رنگ سبز است که برای تهیه آن از باقالی استفاده می شود و یکی از قسمت های آن قرمز رنگ که در تهیه آن از آلبالو استفاده می شود. قسمت سوم آن زرد رنگ است که از زعفران دم کرده استفاده شده است و قسمت آخر سفید رنگ و ساده است. امروز در آشمزی طرز تهیه برنج 4 رنگ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه برنج 4 رنگ

برنج3 پیمانه
روغنبه میزان لازم
آلبالو بدون هسته100 گرم
باقالی سبز50 گرم
شوید خشک1 ق غذا خوری
زعفرانبه میزان دلخواه

طرز تهیه برنج 4 رنگ

مرحله اول: نیم پز شدن برنج

ابتدا برنج را پاک کرده و با آب خیس کنید. سپس برنج را از آب جدا کرده و در یک قابلمه بریزید و به آن نمک و 2 پیمانه آب اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا آب برنج خشک شود سپس آن را از روی گاز بردارید.

مرحله دوم: اضافه کردن مواد به برنج

برنج پخته شده را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید و هر کدام را در یک کاسه جداگانه بریزید. به یکی آلبالو را اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا ترکیب شود و برنج رنگ بگیرد. به یکی از کاسه ها زعفران دم کرده را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ترکیب شوند. به کاسه دیگر شوید خشک و باقالی را بیفزایید و هم بزنید.

مرحله سوم: پخت برنج 4 رنگ

کف قابلمه روغن بریزید و آن را چرب کنید سپس با استفاده از فویل آلومینیومی قابلمه را به چهار قسمت جدا شده تبدیل کنید و هر کدام از برنج ها را در قسمت های جدا بریزید سپس روی آن را صاف کرده و در ادامه فویل ها را بردارید و قابلمه را روی حرارت ملایم به مدت 30 الی 35 دقیقه قرار دهید تا برنج بپزد و دم بکشد.

فوت و فن های طرز تهیه برنج 4 رنگ

  1. برای سرو این برنج می توانید مقداری شهد مربای آلبالو روی قسمتی که آلبالو دارد بریزید و روی قسمت های دیگر مقداری کره بمالید.
  2. شما می توانید به جای هر یک از قسمت ها از مقداری عدس استفاده کنید تا یکی از قسمت های کرم رنگ شود.
  3. اگر آلبالو در دسترس نبود می توانید از لبوی پخته شده برای ایجاد رنگ قرمز استفاده کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دسته بندی شده در: