اسنک پیتزایی یکی از غذاهای فست فودی راحت و خوشمزه است که در زمان کمی نیز قابل تهیه است. برای تهیه این اسنک شما نیازی به نان تست ندارید و تهیه خمیر این اسنک به طور کامل در دستور گفته شده است. امروز در آشمزی طرز تهیه اسنک پیتزایی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه اسنک پیتزایی

آرد500 گرم
شکر1 ق غذا خوری
مخمر1 ق غذا خوری
نمک1 ق چای خوری
روغن زیتون20 گرم یا 3 ق غذا خوری
آب ولرم280 سی سی
قارچ10 عدد
سس کچاپکمی
پنیر پیتزابه میزان دلخواه
ذرت کنسرویبه میزان لازم
سوسیسبه میزان دلخواه
مرغ ریش ریش شدهمقداری

طرز تهیه اسنک پیتزایی

مرحله اول: تهیه خمیر اسنک

آرد و شکر را همراه مخمر و نمک در یک کاسه بریزید و با دست مقداری مواد را مخلوط کنید. آب ولرم را کم کم اضافه کنید و با دست مواد را ترکیب و ورز دهید تا یکدست شود. روغن زیتون را نیز به خمیر اضافه کنید و کمی ورز دهید. خمیر را در یک ظرف قرار دهید و روی آن را بپوشانید تا یک ساعت استراحت کند.

مرحله دوم: اضافه کردن مواد میانی

خمیر استراحت داده شده را به چهار قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را روی یک سطح آردپاشی شده پهن کنید. خمیر را روی قالب پیتزا پهن کنید و یک لایه روی آن سس کچاپ بزنید. یک لایه پنیر پیتزا روی سس بریزید و سپس سوسیس ها را خرد کرده و روی خمیر پخش کنید.

مرحله سوم: تهیه اسنک

مرغ پخته شده را با چنگال ریش ریش کنید و روی سوسیس ها بریزید. ذرت را نیز به اسنک بیفزایید و در ادامه قارچ ها را شسته و اسلایسی خرد کنید و در آخر به مواد اضافه کنید. یک لایه پنیر پیتزا بریزید و خمیر پهن شده دیگر را نیز روی مواد قرار دهید و اضافه های اطراف آن را جدا کنید.

مرحله چهارم: پخت اسنک پیتزایی

برش های اسنک را بزنید و با چنگال چند سوراخ ریز در وسط آن ایجاد کنید. آب و مقداری آرد را ترکیب کرده و به عنوان رومال روی اسنک بمالید. اسنک را در فر با دمای 170 الی 180 درجه به مدت 25 دقیقه قرار دهید تا بپزد.

فوت و فن های طرز تهیه اسنک پیتزایی

  1. برای مواد میانی از سایر مواد دلخواه دیگر نیز می توانید استفاده کنید یا می توانید مواد را جایگزین یک دیگر کنید.
  2. اگر از تستر برقی استفاده می کنید دما باید روی 160 الی 170 درجه باشد.
  3. شما می توانید قبل از قرار دادن اسنک در فر مقداری کنجد یا دانه سیاه روی آن بریزید.
Rate this post

دسته بندی شده در: