جوجه فسنجونی یکی از غذاهای اصیل شمالی است که بسیار طعم جذابی دارد. تهیه این جوجه نیازی به درست کردن آتش ندارد و می توانید آن را در تابه به راحتی تهیه کنید. از این جهت که مواد لازم برای تهیه سس این جوجه تقریبا شبیه به مواد فسنجان است به آن جوجه فسنجونی نیز می گویند. امروز در آشمزی طرز تهیه جوجه فسنجونی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه جوجه فسنجونی

سینه مرغ1 عدد
گردو1 پیمانه
پیاز1 عدد
سیر4 حبه
روغن زیتون4 ق غذا خوری
رب انار5 تا 7 ق غذا خوری
نمک1 ق چای خوری
فلفل سیاه و آببه میزان لازم

طرز تهیه جوجه فسنجونی

مرحله اول: خرد کردن مرغ

ابتدا سینه مرغ بدون استخوان را به شکل کبابی خرد کنید. گردو را در آسیاب بریزید تا آسیاب شود سپس ان را در یک کاسه بریزید و به آن روغن زیتون و رب انار ترش یا ملس را اضافه کنید. نمک و فلفل را نیز به مواد بیفزایید و به آن یک فنجان آب اضافه کنیدو مواد را خوب هم بزنید تا مخلوط شوند.

مرحله دوم: تهیه سس

سیر و پیاز را پوست کرده و آن ها را رنده کنید سپس به مواد ترکیب شده اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شوند. سس تهیه شده را به مرغ ها بیفزایید و خوب هم بزنید تا مرغ ها مزه دار شوند. درب ظرف را بسته و به مدت 3 ساعت این ترکیب را در یخچال قرار دهید تا سس به خوبی با مرغ ترکیب شودو مقداری سفت شود.

مرحله سوم: پخت جوجه فسنجونی

مرغ ها را به سیخ چوبی بزنید و در یک تابه روغن بریزید و سیخ ها را در آن بچینید. سپس حرارت را روشن کرده و روی درجه ملایم قرار دهید و بعد از 10 دقیقه آن را برگردانید و مقداری آب نیز به تابه اضافه کنید تا طرف دیگر نیز به خوبی بپزد. بعد از اینکه جوجه های فسنجونی شما پخت می توایند همراه برنج یا نان آن را سرو کنید.

فوت و فن های طرز تهیه جوجه فسنجونی

  1. می توانید مقداری از سس تهیه شده را نگه داشته و بعد از پخت روی جوجه فسنجونی ها بریزید تا بیشتر طعم دار شود.
  2. برای اینکه جوجه فسنجونی شما بیشتر مزه درا شود می توانید در هنگام پخت آن مقداری از سس را نیز روی جوجه ها بریزید.
  3. شما می توانید به دلخواه از مقدرای زعفران دم کرده نیز برای عطر و طعم بیشتر این غذا استفاده کنید.
Rate this post

دسته بندی شده در: