سالاد چومین یکی از سالاد های چینی است که بسیار سالم و مقوی است. از این سالاد می توایند به عنوان یک پیش غذای یا غذای اصلی متنوع و متفاوت استفاده کنید و دیگر از سالاد های تکراری استفاده نکنید. امروز در آشمزی طرز تهیه سالاد چومین را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه چومین

نودل چومین300 گرم
سیر3 حبه
پیاز1 عدد
زردک1 عدد
فلفل دلمه سبز و قرمز1/2 عدد
کلم بنفش خرد شده1 پیمانه
پیازچهمقداری
سس سویا1 ق غذا خوری
سس فلفل تند1 ق غذا خوری
فلفل سیاه1/2 ق چای خوری
نمکبه میزان لازم
روغنبه میزان لازم

طرز تهیه سالاد چومین

مرحله اول: تهیه چومین ها

در یک قابلمه مقداری اب بریزید و آن را روی گاز قرار دهید و بزارید آب به جوش بیاید. سپس نودل های چومین را همراه مقداری نمک در قابلمه بریزید و با چنگال مقداری رشته ها را از هم باز کنید. بزارید چومین ها به مدت 5 دقیقه بپزد سپس آن را در ابکش بریزید تا آب آن جدا شود.

مرحله دوم: تفت دادن مواد سالاد

در یک تابه مقدرای روغن بریزید سپس سیر را له کرده و به تابه اضافه کنید و تفت دهید. پیاز را نیز خرد کرده و اضافه کنید و به مدت 2 دقیقه همراه سیر سرخ کنید. هویج را خلالی خرد کرده و به مواد تابه اضافه کنید و تفت دهید. فلفل دلمه ای را نیز با آب شسته و خرد کنید و به مدت 2 دقیقه با مواد دیگر سرخ کنید.

مرحله سوم: اضافه کردن سایر مواد

کلم بنفش را نیز خرد کرده و به مدت 2 دقیقه سرخ کنید. در ادامه پیازچه خرد شده را نیز به مدت 2 دقیقه با مواد دیگر تفت داده و نمک را به آن اضافه کنید. چومین ها را نیز اضافه کرده و هم بزنید تا ترکیب شوند. سس سویاو فلفل را همراه نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه کنید و بعد از اینکه خوب هم زدید تابه را از روی گاز بردارید.

فوت و فن های طرز تهیه سالاد چومین

  1. اگر نودل چومین در دسترس نبود می توانید از ماکارانی رشته ای نازک نیز استفاده کنید.
  2. به جای زردک می توانید از هویج نیز در تهیه سالاد چومین استفاده کنید.
  3. اگر از غذای تند خوشتان نمی آید می توانید از مقدار کمتری سس فلفل تند استفاده کنید.
  4. امکان حذف پیازچه از دستور وجود دارد و می توانید از آن استفاده نکنید.
Rate this post

دسته بندی شده در: