ریزوتو یکی از غذا های اصیل ایتالیایی است که بسیار محبوب است و انواع مختلفی دارد که در این دستور ریزوتو قارچ گفته شده است. مقدار مواد گفته شده در دستور مناسب 2 نفر است و به اندازه دلخواه می توانید آن را کم یا زیاد کنید. از این غذا یم توانید به عنوان یک غذای متفاوت و خاص در مهمانی های خود نیز استفاده کنید و لذت ببرید. امروز در آشمزی طرز تهیه ریزوتو را به شما اموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه ریزوتو

برنج ریزوتو100 گرم
قارچ300 گرم
آب گوشت400 میلی لیتر
پنیر پارمزان30 گرم
پیاز1 عدد
سیر3حبه
نمک و فلفلبه میزان لازم
سرکه1 ق چای خوری
آب1/2 لیوان
شکر1 ق چای خوری
روغنمقداری

طرز تهیه ریزوتو

مرحله اول: تفت دادن پیاز و قارچ

ابتدا پیاز را پوست کرده و آن را رنده کنید. در یک قابلمه روغن بریزید و آن را روی گاز قرار دهید تا گرم شود سپس پیاز را به آن اضافه کرده و تفت دهید تا مقداری طلایی شود. قارچ ها را اسلایسی خرد کنید و به پیاز ها اضافه کنید.

مرحله دوم: اضافه کردن سایر مواد

مقداری قارچ ها را تفت دهید تا تغییر رنگ دهند و وقتی تغییر رنگ دادند برنج ریزوتو را به آن اضافه کنید سپس به اندازه 1/2 لیوان در یک کاسه اب بریزید و به آن سرکه و شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا حل شوند سپس این ترکیب را به مواد بیفزایید و هم بزنید تا مواد به خوبی بپزند. در ادامه آب گوشت را اضافه کنید سپس نمک و فلفل را بیفزایید.

مرحله سوم: پخت ریزوتو

در آخر پنیر پارمزان را رنده کرده و به غذا اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شوند سپس ریزوتو را از روی گاز برداشته و صبر کنید تا مقداری خنک شود سپس سرو کنید.

فوت و فن های طرز تهیه ریزوتو

  1. شما می توانید درحین اضافه کرده پنیر پارمزان مقداری کره نیز برای خوشمزه تر شدن این غذا استفاده کنید.
  2. برای تهیه این غذا می توانید مقداری سبزیجات معطر را نیز خرد و برای عطر بیشتر استفاده کنید.
  3. به جای آب گوشت می توانید عصاره گوشت را نیز با مقداری آب ترکیب کرده و استفاده کنید.
  4. بهتر است برنج ریزوتو را از قبل مقداری خیس کنید سپس در هنگان پخت آب آن را جدا کرده و به مواد دیگر اضافه کنید تا بهتر جا بیفتد.
Rate this post

دسته بندی شده در: