تیرامیسو لیوانی یکی از دسر های شیک و خوشمزه و فوری می باشد. تیرامیسو لیوانی به صورت تک نفره تهیه می شود و برای پذیرایی گزینه بسیار خوبی می باشد. تیرامیسو لیوانی با پتی بور خیلی سریع تهیه می شود و دیگر نیازی به تخم مرغ ندارد. شما می توانید با یک بسته بیسکویت پتی بور یک تیرامیسو عالی و مقرون به صرفه تهیه کنید. تیرامیسو یکی از دسر های ایتالیایی می باشد که از قهوه و پنیر خامه ای تهیه می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه تیرامیسو لیوانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه تیرامیسو لیوانی خوشمزه

بیسکویت پتی بور1 بسته
قهوه دم کرده 1 شات
خامه قنادی150 گرم
پنیر خامه ای80 گرم
پودر قندبه مقدار لازم

طرز تهیه تیرامیسو لیوان شکلاتی با پتی بور

مرحله اول: آماده سازی قهوه

ابتدا باید قهوه را آماده کنید. برای این کار قهوه فوری را داخل آب جوش بریزید و هم بزنید یا می توانید از یک شات قهوه با دستگاه اسپرسو ساز یا موکاپات تهیه کنید و کنار قرار دهید تا نرم شود.

مرحله دوم: آماده سازی بیسکویت

بیسکویت پتی بور را داخل غذاساز ریخته و بگذارید تا پودری شود. یا می توانید داخل نایلون ضخیم ریخته و با گوشتکوب دستی بکوبید تا بیسکویت پودری شود. بیسکویت را داخل کاسه بریزید و قهوه به آن اضافه کنید.

مرحله سوم: هم زدن خامه و پنیر

پنیر خامه ای کم نمک و پودر قند و خامه قنادی را داخل یک کاسه ریخته و با همزن برقی بزنید تا مواد فرم بگیرید و یکدست شود.

مرحله چهارم: تیرامیسو لیوانی شکلاتی

بیسکویت پتی بور خرد شده را داخل لیوان تک نفره ریخته و با گوشتکوب دستی یا پشت لیوان صاف کنید و بعد از مواد خامه ی تهیه شده بریزید و بعد مجدد کمی پودر بیسکویت بریزید و مجدد مواد خامه ای بریزید و روی مواد را پودر کاکائو الک کنید و برای چند ساعت در یخچال قرار دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه تیرامیسو لیوانی شکلاتی با بیسکویت پتی بور

  1. می توانید از لیدی فینگر استفاده کنید.
  2. می توایند در بین لایه ها از موز و گردو استفاده کنید.
  3. می توانید کمی پودر کاکائو بین لایه ها بریزید.

Rate this post

دسته بندی شده در: